معرفی کانال سروش ، ایتا ، گپ و روبیکا

مای چنلز: کانال یاب سروش، ایتا، گپ و روبیکا



مای چنلز وبلاگ نکات امنیتی: با داشتن اطلاعات و آگاهی، کلاهبرداران را نا امید کنید

نکات امنیتی: با داشتن اطلاعات و آگاهی، کلاهبرداران را نا امید کنید


این روزها محبوبیت تلگرام و استفاده گسترده ازآن باعث شده تا  این پیام رسان به یکی از بزرگترین رسانه های کشور تبدیل شود. علاوه بر این همچنین تلگرام بستری را فراهم کرده تا بسیاری از افراد بتوانند با توجه به ظرفیت ایجاد شده، کسب و کاری را برای خود ایجاد کنند و از طریق آن امرار و معاش کنند.

 

نکات امنیتی در تلگرام


متاسفانه در فضای مجازی نبز به مانند دنیای واقعی همیشه افرادی پیدا می شوند که از موقعیت ها سو استفاده کنند و محیط کسب وکارها  را نا امن کنند. در این مطلب سعی شده مواردی از کلاهبرداری های شایع در تلگرام و فضای مجازی را در اختیار بگذارد  تا همه بتوانیم با آسودگی و امنیت بیشتر به خرید و فروش بپردازیم.


نمونه هایی از کلاهبرداری های رایج در تلگرام :

یکی از راه های کلاهبرداری دادن وعده شارژ رایگان است چرا که هر کسی ممکن است با شنیدن دریافت شارژ رایگان وسوسه شده و فریب بخورد. هرگاه با این پیشنهاد مواجه شدید به آن شک کنید تا مورد سواستفاده قرار نگیرید.

بسیاری کانال ها و گروه های گنج یابی ، فضای مناسبی برای کلاهبرداران است. آنها از اشتیاق افراد برای گنج یابی استفاده میکنند و با گرفتن مبالغی از افراد اطلاعات کذبی را در اختیار می دهند. 

فروش نرم افزارهای وسوسه کننده برای کاربران ...

کلاهبرداری از طریق ادعای هک.

ممکن است افرادی  با ایجاد کانال و یا گروهی خود را به جای شخصیت های معروف معرفی نمایند و از افراد سواستفاده نمایند، به یاد داشته باشید شخصیت های معروف از شما درخواستی ندارند.

کلاهبرداران  به اسم پلیس فتا و وزارت اطلاعات  ممکن است شما را تهدید کنند بنابراین زمانی که با این تهدیدات رو به رو شدید به پلیس فتا گزارش کنید.

ادعاهای  همکاری با سازمان های دولتی و یا نمایندگی یک سازمان دولتی را باور نکنید تا در دام کلاهبردان نیفتید.

زمانی که  قیمت کالا و یا خدمات ارائه شده بسیار پایین تر از قیمت واقعی آن است نشان می دهد که ممکن است حقه ای در کار باشد.

فرصت های مهم خودشان به سراغ شما نخواهند آمد بنابراین قبل از هر اقدامی بررسی های کامل را انجام دهید

 

راهکارهایی برای امنیت بیشتر :

خرید در شبکه‌های اجتماعی مانند خریدهای اینترنتی نیاز به دقت عمل بیشتری دارد، بنابراین فقط با دیدن یک تبلیغ نمی‌توان اصالت کالا را اثبات کرد.

هرگز از طریق لینک های نامشخص و مشکوک، وارد صفحات پرداخت آنلاین نشوید. به آدرس صفحه که در نوار آدرس نوشته شده است توجه کنید تا در صفحات جعلی پرداختی انجام ندهید (آدرس معتبر درگاه پرداخت شاپرک https://shaparak.ir می باشد).

کانال هایی که دارای کد شامد (شناسه الکترونیکی محتوای دیجیتال) می باشند بدان جهت که اطلاعاتشان در سامانه شامد ثبت شده اند از امنیت بیشتری برخوردارند. دقت نمایید تا فریب شامد های جعلی را نخورید. برای اطمینان یافتن از اعتبار کد شامد می توانید از طریق سایت شامد استعلام نمایید.

قبل از خرید به خود زمان بدهید و با هیجان و عجله اقدام به خرید نکنید.

در صورتی که  مورد کلاهبرداری قرار گرفتید  به پلیس فتا گزارش کنید.

 

اگر شما هم  با مواردی برخورد کردید که در این جا ذکر نشده است، برای تکمیل شدن مطلب می توانید تجربه خود را از طریق فرم تماس با ما  با موضوع نکات امنیتی درمیان بگذارید.


اشتراک گذاری